Hubungi Kami

Hubungi Kami

Friday, December 15, 2017

Kerna Syurga Bukan Percuma ~ Najmi Fetih

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

“Takkan nak ngorat awek tengah-tengah jalan kot bro? ni set-set tudung labuh pun kau minat?” tanya Khai.
“Bukan Khai.. Ni haaa dua perempuan pakai khemah atas kepala ni rasa dah besar sangat nak tegur aku. Hahahaha.” Gelak Is kuat, diikuti Hanif.
“Eh kau cakap baik sikit eh? Siapa yang kau cakap pakai khemah atas kepala?” marah Solehah. Darahnya naik setelah diperli sedemikian rupa.
“Takkan sebab tu je kau nak buang masa bergaduh dengan dua budak tak matang ni Is? Hanif? Come on la.” Kata Khai sambal menepuk bahu kedua-dua kawannya itu.

Khairul Rafeeq. Ya, mungkin melihat pada barannya dia seakan bukan manusia. Tapi satu; baginya perempuan bukan untuk dikasari. Orang selalu mengambil alih kerja Tuhan. Lantas, Khai dihukum Neraka oleh manusia yang memandangnya dengan penuh hina.

Hidayah, kerja Tuhan. Kita hamba, wajib percaya. Mudahnya menghukum, padahal kita perut tak pernah kosong. Selalu memaki, lupa bahawa aib sendiri bergunung tinggi.

Manusia tak jahat, it is the dose that makes the poison. Pain – changes people.
“Kerana Syurga bukan percuma. Sebab tu kena usaha.” – Khai.

Thursday, December 14, 2017

Macam-macam Petua ~ Alaf21

(SEM & SS) RM15.00 > RM13.20

Buku ini mengandungi pelbagai petua merangkumi petua kecantikan, kesihatan, kebersihan dan penyimpanan makanan. Semua petua yang dirangkum di dalam buku ini menggunakan bahan-bahan semula jadi dan lebih selamat untuk digunakan. Petua-petua ini juga tidak menfokuskan hanya pada orang dewasa malah ada yang sesuai untuk bayi dan kanak-kanak.

KENAPA BUKU INI HARUS DIMILIKI:
- Sesuai untuk semua golongan pembaca.
- Mengandungi pelbagai ilmu petua yang boleh diamalkan untuk kesihatan dan kebersihan.
- Bagi yang suka amalan tradisional dan tidak suka menggunakan bahan-bahan campuran kimia boleh dapatkan buku untuk rujukan.
- Menggunakan bahan-bahan semulajadi.
- Sesuai juga untuk jimatkan kos perbelanjaan.

#Taubat ~ Muhammad Nabil Dhaif

(SEM & SS) RM22.00 > RM19.40

Memetik intipati yang dijelaskan di dalam Surah Al-'Asr itu, jelaskan menyatakan bahawa manusia ini sentiasa dalam keadaan yang rugi. Kecuali mereka yang dijelaskan kriterianya, iaitu beriman, mengerjakan amal soleh, saling menasihati dengan Kebenaran dan Kesabaran. Taubat merupakan salah satu amal soleh dan ibadat. Maka amat rugilah mereka yang melalaikan taubat mereka. Apatah lagi sekiranya ada dalam kalangan orang yang melanggar perintah Allah ini tidak sempat bertaubat dan maut terlebih dahulu menjemputnya.

Fiqh Sunnah Berdasarkan Mazhab Al-Imam Al-Syafie ~ Prof. Madya Dr. Basri Ibrahim Al-Hasani Al-Azhari

(SEM & SS) RM85.00 > RM74.80

FIQH SUNNAH, BERDASARKAN MAZHAB AL-IMAM AL-SYAFIE

• Keseluruhan tajuk yang dibahaskan (ibadah, muamalat, munakahat serta jinayah) berdasarkan pendapat dan hujah yang dikemukan oleh Imam al-Syafie beserta ulama yang mengikuti aliran ijtihadnya.

• Hujah dan dalil pula disertakan melalui al-Quran, hadis, ijmak ulama serta qias.
• Hadis yang menyokong pandangan ditakhrij agar diketahui darjat, martabat serta kedudukannya.

• Huraian isi diolah menggunakan bahasa melayu moden bagi membantu kefahama pembaca.

• Membantu para pendakwah, pensyarah serta golongan agamawan dalam memudahkan pembelajaran fiqh mazhab al-Syafie di Malaysia dalam semua bab.

Buku rujukan pertama yang mengumpulkan perbahasan tajuk keseluruhan berdasarkan mazhab al-Syafie yang lengkap dan merangkumi semua tajuk yang ada dalam fiqh mazhab al-Syafie itu sendiri.

Sepatu Hijrah ~ Mohd Akhirudin

(SEM & SS) RM24.00 > RM21.10

Sebuah buku yang mencatatkan mengenai sakaratul maut dan kematian yang setiap kita lalui. Semoga setiap titik perjalanan hidup yang dilalui dapat dijadikan bekalan.

Untuk bertemu Yang Esa. Kitalah yang merancang kematian. Indah atau tidak, pilihan di tangan kita. Berdoalah agar syurga Firdausi itu tempat terakhir kita untuk istirahat bertemu Rabbul Jalil.

Segelas 'Asir di Muara Nil ~ Ibnu Rijal

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Buku Segelas ‘Asir di Muara Nil merupakan sebuah catatan perjalanan seorang penulis muda di bumi Mesir. Catatan perjalanan ini disampaikan kepada pembaca seolah-olah penulis sedang menulis di diarinya. Pembaca akan dibawa kembara bersama penulis menelusuri kota-kota lama dan baru di Mesir dan segala pahit manis perjalanan tersebut.

Bab-bab di dalam buku ini disusun plot demi plot, maka pembaca akan merasakan sebuah pengalaman kembara bersama sambil ditemani rakan kembara yang mengajak pembaca berfikir mengenai ibrah dari tempat-tempat yang dilawati, serta fakta-fakta sejarah yang berkaitan dengan tempat tersebut.

Laras bahasa yang digunakan adalah santai, namun isi kandungan yang dibincangkan sepanjang kembara adalah bersifat analitikal dan kritikal, sesuai bagi pembaca yang sukakan kelainan dalam bacaan atau kembara. Sebagai juga seorang penulis skrip tv, maka kaedah penulis dalam menggambarkan suasana dan tempat yang dilawati kepada pembaca amatlah berkesan. Emosi pembaca akan disentuh, pemikiran pembaca akan dicabar, dan perlahan-lahan pembaca sedang dibawa ke Mesir dan merasa sendiri akan bingitnya kota Kaherah, indahnya bumi Faiyyum, serta lazatnya ‘Asir Mesir.

Tuesday, December 12, 2017

Asas-asas Fiqah Untuk Orang Awam ~ Ahmad Sabiq Abdul Rahman

(SEM & SS) RM18.00 > RM15.80

Masyarakat sering bertanya, “Ustaz, apa hukum perbuatan ini?” Sewajarnya kita perlu bertanya, “Ustaz, apa hukum perbuatan ini dan kenapa hukumnya begitu?” Ilmu asas Fiqah ini adalah ilmu yang membicarakan ‘kenapa hukumnya menjadi begini dan begitu’. Disitulah sedikit sebanyak hikmah dan objektif syariat dapat diserlahkan serta keindahannya dapat dirasai.

Kita mengamalkan ilmu bukan sekadar ikut-ikutan sahaja, tetapi kita perlu tahu mengapa kita lakukan begini dan begitu. Selain mengetahui keaslian sumber agama, kita juga akan berasa puas untuk beribadah kepada Allah.

Semoga Allah memberi kefahaman agama kepada kita, ditambah kesungguhan untuk menuntut ilmu.

Bertemu Janji Allah ~ Nik Abdul Aziz Nik Mat

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Manusia di sisi Allah tidak diukur semata hanya kerana kejayaan mereka menguasai kehidupan dunia, tetepi kejayaan hakiki adalah sejauh mana mereka menyingkap keperluan hidup akhirat. Hitam putih kehidupan akhirat seseorang adalah dicorakkan sendiri oleh pegangan hidup semasa di dunia. Allah SWT telah mendatangkan para rasulNya bersama wahyu sebagai panduan untuk umat manusia.

Kegagalan mengikut apa yang telah diperintahkan Allah SWT akan menimpalah azab daripada-Nya. Keresahan di mashsyar tidaklah dapat dibayangkan, sehingga mata yang melihat akan terbelalak dengan azab itu. Meminta tolong pun tiada guna kerana orang lain juga menanggung azab yang sama. Kata Hasan al-Basri, pada hari itu semua muka manusia terpaksa memandang ke atas, kerana mereka tidak mahu memandang sesama manusia yang berwajah sedih, cemas dan resah disebabkan masing-masing di dalam kesusahan.

Buku ini mengajak pembaca menyelusuri jalan-jalan di mahsyar yang menyayat hati. Dengan mengikuti huraian tentang hari kiamat dan alam akhirat, Tok Guru cuba mendorong kita menjadi mukmin yang cintakan akhirat kerana di sanalah kesenangan abadi.

Thursday, December 7, 2017

Legasi Tombiruo ~ Ramlee Awang Murshid

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

EJIM atau nama barunya Amaruddin telah lama meninggalkan dunia TOMBIRUO setelah mendirikan rumah tangga bertahun-tahun lamanya. Kini dia hidup bahagia bersama isteri tersayang Siti Nurhaliz dan anak tunggalnya Suriani. Bagaimana pun kebahagiaan yang dikecapi tercalar tatkala Semangat Hutan muncul semula dalam jelmaan bapanya, Pondulou. Bahkan menerusi mata fikirannya, Amaruddin sering melihat pembunuhan kejam. 

Amaruddin pun memutuskan untuk memburu pembunuh itu yang bermaharajalela di ibu kota Kuala Lumpur. Diana seorang peguam biasa dan Sarah seorang wartawan jenayah Sinar Harian telah bertemu dengan Amaruddin menerusi satu kejadian tragis. Mereka bersepakat bergabung tenaga untuk membanteras penjenayah yang tampil dengan imej TOMBIRUO namun diubahsuai mengikut cara moden. TOMBIRUO hutan batu ini rupa-rupanya bukan calang-calang pembunuh. Manusian bertopengkan wajah dewa itu sangat handal sehingga berupaya mengalahkan ketiga-tiga mereka ini. 

Siapa sebenarnya TOMBIRUO baru inn? Kenapa dia tega melakukan pembunuhan? Apa hubungannya dengan Amaruddin selaku mantan TOMBIRUO Hutan Keningau? Siapa sebenarnya pewaris legasi TOMBIRUO selanjutnya? Semua persoalan ini akan terjawab dalam karya mutakhir RAMLEE AWANG MURSHID dengan adegan-adegan saspens yang diadun kemas dengan nilai-nilai kekeluargaan, agama dan cinta.

Tuesday, December 5, 2017

Melakar Damai di Jiwa ~ Pahrol Mohd Juoi

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Melakar Damai Di Jiwa diharapkan dapat memberi kedamaiannya tersendiri di akhir setiap bab di dalam buku ini. Seterusnya,menjadi pencetus di dalam diri pembaca untuk ke arah yang lebih baik daripada sebelumnya. Terdapat empat bab yang dikongsikan oleh penulis yang insya-Allah, mampu menghadiahkan rasa damai kepada jiwa pembaca. 

Bacalah dengan kehadiran hati yang paling lapang dengan niat untuk ke arah kebaikan. Bi iznillah, pembaca akan ketemu jawapan yang selama ini dicari oleh jiwa yang meronta dalam diam.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...