Hubungi Kami

Hubungi Kami

Monday, April 16, 2018

Tak Perlu Sentap-Sentap ~ Tintaakbar

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60

“Buku TAK PERLU SENTAP-SENTAP ini ialah contoh buku yang mampu menyentuh hati. Buku yang sangat dekat dengan remaja ini berjaya memberi jawapan yang tuntas kepada banyak persoalan yang berlegar- legar dalam kehidupan remaja. Rentak tulisannya yang cepat dan ligat mampu mengikut aliran fikiran remaja yang laju melayan arah fikiran yang sering berubah-ubah. Bentuk mengikut fungsi, maka beginilah bentuk buku yang sesuai untuk di dekati dan meresapi hati remaja.”

Detik Aku Berpaling ~ Farah Shahirah

(SEM & SS) RM19.00 > RM16.70

Cerita yang diadaptasi daripada kisah benar. Buku ini mengisahkan fasa kejatuhan yang membangkitkan diri Nur Wardani yang telah kehilangan cinta sejatinya, Muhammad Hafiz. Wardani sedar bahawa suatu pengharapan itu perlu diletakkan pada Tuhan, bukan pada manusia. Sehebat apa pun perancangan mereka untuk berkahwin tetap tidak akan mampu mengubah ketetapan Yang Maha Esa. Dilalui setiap detik kejatuhannya dengan penuh ketabahan dan penyerahan kepada Allah S.W.T. 

Pada Awalnya, dia menyangka bahawa kehilangan seseorang yang dicintai itu membuatkan dia kehilangan dirinya jua. Namun tidak sama sekali. Dia mula menemui dirinya yang berbakat dalam bidang penulisan. Fasa berlalu fasa, dia kian menempah nama sebagai "doktor hati" yang menyediakan ubat-ubatan serta preskripsi melalui penulisan! Setiap bab daripada buku ini mempunyai pengisian dan ayat Al-Quran yang perlu dihayati. Bacalah dengan nama Tuhanmu yang menciptakanmu.

Listen ~ Nurul Amirah Abdul Rahim

(SEM & SS) RM20.00 > RM17.60

Menarik di dalam:
- Sang Guruh yang Hero
- Walaupun seberat Biji Sawi
- Memori Indah Gua Bersama Rasulullah
- Aiskrim: Manisnya fitrah
- Pemadam; Analogi u-turn sebuah kehidupan
- Daun yang Gugur Tidak Pernah Membenci Angin
- Milik Siapakah Cincin Itu?
- Akar Wira yang tidak didendang
- 5 jari dengan keunikan tersendiri

Cinta High Class ~ Fatimah Syarha, Dr. Farhan Hadi

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

CINTA HIGH CLASS bukan eksklusif milik sesiapa. CINTA HIGH CLASS berhak dimiliki oleh kita semua. Jangan tunggu esok. Hari ini juga kita dan si dia mesti mencintai secara 'high class'. Jangan lupa, bantu si dia agar mampu mencintai secara 'high class' juga. Bagaimana?? Bila cintamu kenal Ilahi, jadilah cintamu berstatus tinggi!! CINTAKU KERANA AGAMAMU. 

Dalam agama Islam, ada perkara yang baik dan perkara yang TERBAIK. Adat yang selari syariat elok diraikan. Masyarakat akan lebih berbaik sangka dengan setiap pilihan orang lain apabila mereka mengamalkan mana yang jadi prioriti. Inilah namanya meraikan fiqh al-awlawiyat.

Friday, April 13, 2018

Projek Mega Dalam Rumah ~ Fatimah Syarha, Dr. Farhan Hadi

(SEM & SS) RM30.00 > RM26.40

Dunia tahfiz hari ini makin diminati. Yalah, apabila persoalan WHY semakin difahami. Siapa tak nak kan segala kemuliaan dunia akhirat yang Allah janjikan? Persoalannya: Ada yang tak mampu hantar ke tahfiz sebab mahal, macam mana? Ada yang mampu hantar anak ke tahfiz tapi balik balik anak tu tak hidup dengan gaya hidup hafiz/hafizah, sekejap je lupa semuanya, macam mana ni? Solusinya:

#adakanmasa. Wujudkan projek mega tahfiz sendiri dalam rumah kita. Bukan dengan angan kosong tapi dengan perancangan bersistematik. Semakin besar WHY yang kita faham, semakin besarlah semangat kita berkobar kobar.

Buku Projek Mega Dalam Rumah hadir sebagai satu bentuk buku Parenting yang memahami niat suci anda itu...InsyaAllah. Dengan buku ini, apa yang kita belajar?

1. 5 Sebab Why kena jemput bahagia bersama Quran ni dalam rumah kita.
2. Kisah-kisah keluarga hafiz/hafizah.
3. Cara buat matlamat dan perancangan dalam keluarga.
4. Inspirasi demi inspirasi.

Cerita Bilik Guru ~ Fadli Salleh, Shahidan Shuib, Reyna Ibrahim, Firdauz Abdullah

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

"Ada murid bawa mainan ke sekolah tanpa pengetahuan ibu bapa. Malah, pernah berlaku murid bawa kucing dlm beg nak tunjuk dekat kawan-kawan! ini bukan gurauan, ini kejadian benar."-Fadli Salleh

"Kesilapan kita mendidik juga mungkin akan mengakibatkan satu generasi 'tersilap' dalam didikan asuhan. Ramai berkata pekerjaan guru seolah-olah berada dalam ladang pahala namun mungkin sahaja dosa mengajar terhasil akibat hal-hal yang tidak sedari."-Shahidan Shuib

"Mengajar ABC dan 123 kelihatannya kerja mudah. Tapi bagaimana jika yang datang kepada kita adalah anak kecil yang langsung tidak tahu apa-apa? Hatta memegang pensel sekalipun umpama mencengkam batang kayu di telapak tangannya."-Reyna Ibrahim

"Cuma sampai hari ini, aku tetap tak boleh jawab apabila di tanya kenapa boleh di lantik sebagai GB pada usia yang sangat muda? Maklumlah, ketika menerima surat pelantikan dahulu, usia aku baru 32 tahun. Baru cukup 10 tahun dalam bidang pendidikan."-Firdauz Abdullah

Kalau-Lah ~ Ahmad Affzan Abdullah

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Kau tahu, ketika kau GAGAL, macam-macam persoalan yang akan berlegar-legar dalam fikiran.

“Apa yang aku buat salah?”
“Kalau aku pilih cara lain, mungkin boleh berjaya.”
“Kalau aku tak buat begini, mungkin tak teruk sangat.”

Macam aku, sembilan tahun aku menyeksa diri memikirkan jawapan kepada persoalan-persoalan tadi, hidup aku jadi serabut. Aku kerap jatuh sakit, demam.

Walaupun banyak benda aku cuba dalam hidup, aku tetap tak puas hati. Kenapa aku sangkut dalam perjalanan menuju kejayaan.

Benda sudah jadi. Kau fikir lapan juta kali pun. Ia takkan berubah.
Apa yang kau boleh ubah ialah masa depan kau, hidup kau yang sekarang.

Filosofi Mak Singa ~ Anie-Alja

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Buku ini sesuai buat mak yang keletihan. Mak yang percaya mereka akan pergi suatu hari nanti dan anak yang harus dilengkapi dengan ilmu kemahiran hidup. Mak yang tidak mahu anaknya menyusahkan orang sekeliling apabila dia sudah pergi bertemu Tuhan. Tapi mengapa ‘singa’? 

Ya, kita garang bukan dengan niat menbunuh anak-anak. Sakit kot beranak, ingat senang ke? Niat kita hanya mahu menasihati dan mengingatkan anak-anak supaya mereka kenal adab dan disiplin. Menghormati dan berbudi bahasa kepada mak ayah dan orang sekeliling. Kuat daya tahan, bercita-cita tinggi dan jangan mengharap duit KWSP mak ayah. 

“Filosofi Mak Singa adalah ilmu keibubapaan yang tidak akan jumpa dalam mana-mana buku keibubapaan zaman moden. Ia berkisar ilmu keibubapaan mak bapak kita dulu-dulu yang tegas dalam mendidik dan membesarkan anak-anak. Inilah buku yang memberi jawapan kepada mereka yang hendak tahu mengapa mak bapak moden hari ini melahirkan’TUAN’.” -KHAIRUL ABDULLAH- (Penulis buku MENTALITI JAMBAN & UNTUNGLAH MALAYSIA MASIH AMAN

Thursday, April 12, 2018

Jangan Takut, Kita Punya Allah ~ D. A. Akhyar

(SEM & SS) RM19.00 > RM16.70

Semua permasalahan itu akan ada jalan keluarnya, jangan pernah takut dengan apa yang sedang dijalani sekarang ini. Kita tak pernah tahu apa yang akan terjadi, tetapi kita juga tidak boleh takut dengan apa yang akan terjadi.

Sejatinya masalah dalam hidup ini akan menjadikan kita lebih kuat. Layaknya pepatah Arab, “Pukulan yang tidak membunuhmu, akan menjadikanmu lebih kuat.” Masalah hidup pun begitu, masalah yang tidak membunuhmu, akan menjadikanmu lebih kuat. Maka, jangan takut, kita punya Allah.
Buku ini menawarkan solusi dari ketakutan-ketakutan yang sering kali dialami manusia. Mulai dari dihantui masa lalu, tatkala diri dikuasai rasa kekhawatiran, kesulitan menghimpit, pesimis dalam menghadapi jalannya kehidupan ini dan merasa diri dipermainkan oleh keadaan dunia. Buku ini memberi motivasi luar biasa bagi menghadapi ujian hidup dengan yakin dan akhirnya menemukan sebuah kebahagiaan dan keindahan dalam kehidupan.

Tuesday, April 10, 2018

Diari Akhirat ~ Azura Ramli

(SEM & SS) RM25.00 > RM22.00

Dunia ini bukan tempat kita sebab manusia diciptakan untuk akhirat, Kawan pulanglah ke pangkuan tuhan,
Jadi hamba tuhan bukan bersekufu dengan syaitan.
Cukuplah kisah lalu dah buatkan syaitan bertepuk tangan.
Mulai hari ini, jangan..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...