Hubungi Kami

Hubungi Kami

Sunday, February 19, 2017

Jangan Hilangkan Dia ~ Hazel Jay

(SEM & S/S) RM24.00 > RM21.10

Tragedi tragis yang menimpa Qaireena empat tahun lalu telah ‘menghilangkan’ insan yang paling dia sayangi dalam hidupnya. Walaupun kecederaan luaran yang dialami Qaireena tidak parah, namun kecederaan dalaman yang dia alami ketika itu terlalu serius.

“Bangun sayang, dah masuk waktu subuh ni.”
“Kau siapa?”
“Saya suami awak, sayang...”

Suami? Ya, suami. Qaireena sering kali didatangi mimpi yang sama. Bermimpikan seorang lelaki yang tidak berwajah! Aneh tapi itulah yang berlaku dalam mimpi itu. Setiap kali bermimpikan lelaki tanpa wajah itu, hanya seorang yang terlintas dalam fikirannya. Dhafir!

Dhafir, ‘si tauke kain’ itu benar-benar buat hidup Qaireena huru-hara. Sejak kemunculan lelaki itu, hidup Qaireena seperti berpusing 360 darjah! Dalam rasa benci dengan sikap menjengkelkan Dhafir, Qaireena tetap menerima syarat gila lagi merepek lelaki itu yang mahu membantunya membuka butik tudungnya sendiri di Malaysia.

Namun bagi Dhafir, semua syarat itu hanyalah sebagai alasan untuk dia kembali bersama cinta hatinya.

“Saya tak suka awak duk berkepit dengan lelaki lain. Walaupun perkahwinan kita ni berlaku atas dasar nak cukupkan syarat, awak tetap isteri saya yang sah. Dosa awak tetap tergalas di bahu kiri saya ni. Awak duk pegang lelaki lain, dosanya bukan pada awak tau? Pada saya.” - Dhafir

“Awak fikir dosa saya. Tapi dosa awak duk berkepit dan berkasih sayang dengan perempuan lain boleh pula? Ya, saya tahu lelaki boleh kahwin empat. Tapi tak semua perempuan sanggup berkongsi.” - Qaireena

“Azra yang awak maksudkan? Saya dengan dia kawan ajelah. Tak lebih dari tu. Tak perlu nak fikir bukan-bukan.” - Dhafir

“Eleh, kawan konon. Kalau kawan, takkanlah perempuan tu dengan beraninya buat pengakuan depan saya yang dia tu kekasih awak?” - Qaireena

Sudah bermacam-macam cara ya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...